Wednesday, December 28, 2011

Kebun Dato' Helmi :)

Best,ade durian,manggis,cempedak,rambutan. Freshie gilaa doe kebun nad ni. Dekat ulu langat je. Sampai je kebun kiteorang makan durian. Aku yang attack dulu. Fira and nad tak brapa nak suka durian ni. Perghh shedappp,lepas gian. Then,mannndddii sssuuuuuuuuungaii !


Tetiba perut laparr.Kesian fira tak dapat mandi sbb ABC. Aku and nad naik terus makan.


Lepas makan solat. Nad solat dulu. So,aku pun duduk kat kerusi rotan tu. Gentle tenang doe jiwa,dengar bunyi cengkerik,sungai mengalir ape semua. Aku terlelap then nad kejutkan. Aku pun solat. Habis je solat aku tengok nad dah terbaring siap berdengkur lagi,apelagi aku pun join ahh.


 Nasib baik mama dia kejutkan. Kiteorang bangun then tidur balik kat pondok.  Nak petang mama die kejutkan lagi. Kesian :) Mmg sedap tidurr,sejukk. So,kiteorang sambung mandi balik.

Woahh,masa naik pokok tak rasa ape2. Bila dah sampai atas nak terjun sungai perghhhhh ! Gayat doe. 10minit jugak lah aku nak beranikan diri terjun. Nad takpelah dah 4kali buad. Aku firstime,dah la sungai die ni dalam. So,aku peluk tubuh then terjun.. Perghhh,sakit bontot aku terkena batu. Shit ! nasib baik tak lemas.


Sumpahh happy gilaa. Thanks kat family nad sbb ajak aku. Dpt jugak la aku bercuti tahun nie. Ntahh,tahun nie mak ayah aku bz gilaaa. Firstime tak pergi jalanjalan. Tahun lepas best langkawi,genting and macam2 ah. Tahun nie :( Hmm,takpelah untuk kebaikan :) Ci bye